Softwareproject Informatica

Alle projecten

Analyse student activities

Box in a Box ICT
De Universiteit Utrecht (UU) maakt gebruik van het LifeLongLearning platform (LLL). Dit is een onderwijs-leermiddel waar cursussen, met bijbehorend ondersteunend materiaal, op worden aangeboden. Vanuit de universiteit was er vraag naar om naast de mogelijkheid om analyses uit te kunnen voeren op de handelingen van studenten, ook een koppeling tussen LLL en externe onderwijs tools, om zo het geleverde onderwijs te kunnen verbeteren. In het kader van het softwareproject op de Universiteit Utrecht, heeft projectgroep Box-in-a-Box ICT hier een plugin voor ontwikkeld welke data vanuit een centrale database analyseert en visualiseert. Data voor in deze database kan worden geleverd door zowel LLL en haar ondersteunende plug-ins, als door externe onderwijs tool zoals o.a. DialogueTrainer. Deze aanpak garandeert toekomst bestendige schaalbaarheid. De analyses worden vervolgens gebruikt om zowel studenten te notificeren over belangrijke veranderingen in een cursus, als om voor docenten rapportages op te stellen en te visualiseren middels een intuïtief en overzichtelijk dashboard per cursus. Dit project gaf de projectgroep de kans om te leren werken in projectmatig groepsverband. De voornaamste lessons-learned waren hierbij dat ontspannen en open communicatie, discipline en geordend te werk gaan zeer belangrijk zijn.